מהיום אפשר לבחור כל שמאי ללא תלות בבנק

תחומי פעילות

מהיום אפשר לבחור כל שמאי ללא תלות בבנק

ההנחיות החדשות של בנק ישראל. מהיום ניתן לבחור כל שמאי מכל רשימות הבנקים בשומות משכנתא. כלומר מהיום אין מגבלה בבחירת שמאי מרשימת הבנק הספציפי

 

ההנחיות החדשות של בנק ישראל. מהיום ניתן לבחור כל שמאי מכל רשימות הבנקים בשומות משכנתא. כלומר מהיום אין מגבלה בבחירת שמאי מרשימת הבנק הספציפי

 

מהפכה בענף המשכנתאות – בנק יחויב לקבל שמאות שנערכה עבור בנק אחר

ע"פ החלטת בנק ישראל מתאריך 28/11/2018, לווה בידו הערכת נכס – שומת מקרקעין שנערכה עבור בנק כלשהו לבקשת אותו הבנק, בנק אחר לא יוכל לסרב לקבל את אותה הערכה (שומה) במקרה שהלווה מעוניין לקבל הלוואה מאותו הבנק.

המשמעות היא שלווה שהתחיל בהליך משכנתא בבנק אחד וביצע ההערכה (שומה) לנכס ע"י שמאי המקובל על אותו בנק, יוכל בהמשך להעביר את תיק המשכנתא לבנק אחר ללא שיחוייב להביא שמאי אחר שמקובל על הבנק האחר.

 

במכתב שהוציא בנק ישראל כותבת ד"ר חדוה בר המפקחת על הבנקים

  1. לאחרונה עלה צורך בשיפור תהליכים שונים בתחום ההלוואות לדיור. בכלל זאת עלה צורך בשיפור תהליך ביצוע הערכות שומה לנכסים, תוך מתן אפשרות ללקוח לבצע הערכת נכס כבר בשלב מוקדם של רכישת הנכס. לשם כך נקבע כי על התאגיד הבנקאי לכלול במסמך האישור העקרוני הפנייה לביצוע שמאות תוך פירוט רשימת השמאים עימם הבנק עובד והפועלים באזור הגאוגרפי בו מצוי הנכס.
  2. בנוסף נקבע כי התאגיד הבנקאי לא יסרב סירוב בלתי סביר לעשות שימוש בהערכת נכס שניתנה לבקשת תאגיד בנקאי אחר לצורך מתן הלוואה לדיור, ובלבד שבין היתר השמאי נכלל ברשימת השמאים המפורטת באישור העקרוני שניתן ללקוח כאמור, ולא חלפו 90 ימים ממועד הערכת הנכס.
  3. עוד נקבעה במסגרת התיקון להוראה החובה להציג ללקוח באופן מעודכן, באינטרנט או ביישומון (אפליקציה), את המידע הנדרש לצורך בחינת כדאיות ביצוע פירעון מוקדם של. הלוואה לדיור
  4. בנוסף, עלה הצורך לקבוע מנגנון אשר יקל על הלווה לעדכן את סכומי הביטוח בעת ביצוע פירעון מוקדם של הלוואה לדיור. לשם כך נקבע כי בעת ביצוע פירעון מוקדם, ימסור התאגיד הבנקאי ללווה אישור ייעודי, ממוען לחברת הביטוח, הכולל את הסכמת התאגיד הבנקאי להקטנת סכום הביטוח או לביטול השעבוד לטובתו, לפי העניין.
  5. לאחר התייעצות עם הוועדה המייעצת בעניינים הנוגעים לעסקי בנקאות ובאישור הנגידה, קבעתי הוראה זו.

 

להורדת המסמך >> לחצו כאן <<

5 תגובות
  1. אבי כהנה הגב

    תודה רבה על הכתבה
    הגיע הזמן לעשות סוף למונופול הזה

  2. גלעד הגב

    אני מעוניין בשמאות מקדימה לנכס בערד. האם אתם עושים שמאות שם שתוכל לשמש אותי לטובת משכנתא?

  3. אזולאי קובי הגב

    יש לי בית בבאר שבע ויש לי משכתנא עם בנק ירושלים ואני רוצה לעשות שמאות לבית להגדיל את ההלואה

    האם תוכלו לעזור ?

  4. חיים שריקי הגב

    בוקר טוב ומבורך
    ההנחיות החדשות של בנק ישראל. מהיום ניתן לבחור כל שמאי מכל רשימות הבנקים בשומות משכנתא. כלומר מהיום אין מגבלה בבחירת שמאי מרשימת הבנק הספציפי…

    האם ההנחיה בתוקף להיום בבקשה

השארת תגובה

מאמרים שיכולים לעניין אותך

תחומי פעילות

למה חייב שמאות טרום רכישה

למה חייב שמאות טרום רכישה? רוכש בית, דירה או כל זכות אחרת במקרקעין אתה חייב בדיקה של שמאי מקרקעין מוסמך ומנוסה – במהלך עבודתנו אנו נתקלים לא פעם במקרים בהם נרכש נכס מקרקעין בלא בדיקת מומחה ולאחר מכן מתגלים פגמים משמעותיים העשויים להוריד לטמיון מאות אלפי שקלים, להלן מספר קטן של דוגמאות מהתקופה האחרונה:

למאמר המלא »
גלילה לראש העמוד